• Location
  • peymanmkr@gmail
  • 07138725739


کتاب زبان انگلیسی هشتم

10 Terre

Lesson 7: My Hobbies درس هفت: سرگرمی‌های من

Conversation

My Abilities

توانایی‌های من

Conversation
گفتگو

Listen to the students talking about their abilities.

به صحبت‌های دانش‌آموزان در مورد توانایی‌هایشان گوش دهید.

Elham: Wow! Your drawing is very good.

الهام: وای! نقاشیت خیلی خوبه.

Sara: Thanks. Can you draw?

سارا: متشکرم. می‌توانی نقاشی کنی؟

Elham: No, I'm not good at drawing. But I can take good photos.

الهام: نه، من نقاشی خوبی ندارم. اما می‌توانم عکس‌های خوبی بگیرم.

Sara: Really? Can I see your photos?

سارا: واقعاً؟ می‌توانم عکس‌هایت را ببینم؟

Elham: Why not? Come to my house this afternoon.

الهام: چرا که نه؟ امروز بعدازظهر به خانه من بیا.

Sara: Oh, I can't make it today. How about Thursday afternoon?

سارا: اوه، من امروز نمی‌توانم بیام. پنجشنبه عصر چطوره؟

Elham: That's fine. You can bring your drawing book, too.

الهام: خیلی خوبه. می‌توانی دفتر نقاشی‌ات رو هم بیاری.

Sara: Sure.

سارا: مطمئناً.

Practice 1

Practice 1
تمرین 1

Talking about Abilities(1).

صحبت در مورد توانایی‌ها (1).

Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.

به مثالها گوش دهید. سپس از یک دوست سوال کنید و پاسخ دهید.

Are you good at drawing? Yes, I am./ No, I'm not.

آیا در نقاشی خوب هستید؟ بله، من هستم./ نه، من نیستم.

Is she good at cooking? Yes, she is./ No, she isn't.

آیا او در آشپزی خوب است؟ بله ، او است./ نه ، او نیست.

Is he good at playing football? Yes, he is./ No, he isn't.

آیا او در فوتبال خوب است؟ بله، او خوب است./ نه، او خوب نیست.

Are you good at searching the Web? Yes, we are./ No, we aren't.

آیا در جستجوی وب خوب هستید؟ بله، ما خوب هستیم./ نه، ما خوب نیستیم.

Are they good at swimming? Yes, they are./ No, they aren't.

آیا آنها در شنا خوب هستند؟ بله، خوب هستند./ نه، خوب نیستند.

Practice 2

Practice 2
تمرین 2

Talking about Abilities(2).

صحبت در مورد توانایی‌ها (2).

Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.

به مثالها گوش دهید. سپس از یک دوست سوال کنید و پاسخ دهید.

Can you make a cake? Yes, I can./ No, I can't.

آیا می‌توانی کیک درست کنی؟ بله، می‌توانم./ نه، نمی‌توانم.

Can she search the Web? Yes, she can./ No, she can't.

آیا می‌تواند در وب جستجو کند؟ بله ، او می‌تواند. / نه ، او نمی‌تواند.

Can he do a puzzle? Yes, he can./ No, he can't.

آیا او می‌تواند یک پازل حل کند؟ بله، او می‌تواند. / نه، او نمی‌تواند.

Can you ride a bicycle? Yes, we can./ No, we can't

آیا می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید؟ بله، می‌توانیم. / نه، نمی‌توانیم.

Can they play basketball? Yes, they can./ No, they can't.

آیا آنها می‌توانند بسکتبال بازی کنند؟ بله، آنها می‌توانند./ نه ، آنها نمی‌توانند.

Practice 3

Talking about Abilities(3).

صحبت در مورد توانایی‌ها (3).

Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.

به مثالها گوش دهید. سپس از یک دوست سوال کنید و پاسخ دهید.

Who can work with a computer?

چه کسی می‌تواند با کامپیوتر کار کند؟

All students can.

همه دانش‌آموزان می‌توانند.

Who can play tennis?

چه کسی می‌تواند تنیس بازی کند؟

Ali can play tennis well.

علی می‌تواند خوب تنیس بازی کند.

Who can draw?

چه کسی می‌تواند نقاشی بکشد؟

Parham can, but not very well.

پرهام می‌تواند، اما نه خیلی خوب.

Who can take photos?

چه کسی می‌تواند عکس بگیرد؟

Marjan and Leila can.

مرجان و لیلا می‌توانند.

Who is good at telling stories? Me.

چه کسی در قصه‌گویی خوب است؟ من.




Spelling and Pronunciation

Spelling and Pronunciation
هجی و تلفظ

Listen to the conversation between the teacher and the students in the English class.

به مکالمه معلم و دانش آموزان در کلاس زبان انگلیسی گوش دهید.

Student 1: Excuse me, I have a question.

دانش آموز 1: ببخشید ، من یک سوال دارم.

Teacher: Yes?

معلم: بله؟

Student 1: How do you say O-O in the words 'football' and 'afternoon'?

دانش‌آموز ۱: چطور می‌توان در کلمات 'football' و 'afternoon' صدای «O-O» را می‌گویید؟

Teacher: Say double O. Well, the sound is short in 'football' and long in 'afternoon'.

معلم: بگو دَبِل O. خب، این صدا در 'football' کوتاه و در 'afternoon' بلند است.

Student 1: Thank you.

دانش آموز 1: متشکرم.

Student 2: Excuse me, I have a question, too. We write P-L-A-Y but we say 'play', why?

دانش‌آموز ۲: ببخشید، من هم یک سوال دارم. ما P-L-A-Y می‌نویسیم اما می‌گوییم 'play'، چرا؟

Teacher: Well, that's 'play'. There's no /e/ between P and L, 'play'!

معلم: خب، این 'play' است. بین P و L صدای /e/ وجود ندارد،'play'!

Student 2: Thanks. And how do you say S-W in 'swimming'?

دانش‌آموز ۲: ممنون. و چطور در کلمه 'swimming' ،S-W را تلفظ می‌کنید؟

Teacher: Swimming'. Say 'swimming'.

معلم: Swimming. بگو 'swimming'.

Find, say and write 5 more words with '00' in this lesson.

در این درس ۵ کلمه دیگر با «OO» پیدا کنید، بگویید و بنویسید.

Talk To your Teacher!

با معلم خود صحبت کنید!

Excuse me, I have a question.

ببخشید، من یک سوال دارم.